Native Advertising uitgelegd

Sinds 2005 is het aantal verschillende marketingtermen meer dan verdrievoudigd. De volledige woordenlijst met alle mogelijkheden op het gebied van sales, marketing en media is zelfs voor een doorgewinterde marketeer niet eenvoudig te behappen.

Native advertising

Onder de meest recente toevoegingen vinden we native advertising. Native Advertising. Deze manier van adverteren is eigenlijk geen adverteren, maar het verstrekken van waardevolle content voor- en door gebruikers. Het verschil met advertorials is dat bij native advertising niet meteen duidelijk is dat er commerciële belangen zijn. De onafhankelijke uitstraling maakt de waardevolle informatie geloofwaardig en vergroot dus de waardering. Met als gevolg dat mensen eerder zijn geneigd de inhoud te delen via sociale media.

Reclameconsument

In een wereld waarin de consument meer dan 3.600 reclameboodschappen per dag voor zijn kiezen krijgt, wordt het steeds moeilijker om de aandacht van de consument te krijgen en te behouden. De bijzondere eigenschappen van native advertising als marketingtool zorgt ervoor dat deze manier van adverteren snel groeit. De term wordt steeds bekender, maar zijn definitie blijft verwarrend. In de infographic hieronder wordt uitgelegd wat native advertising nou eigenlijk is.
 
Infographic Native Advertising uitgelegd
 


Land van herkomst: Amerika
Infographic designer: Solve media
Opdrachtgever: Solve media
Bron: native advertising
Formaat: 1000×2097


Kleuren