SEO, de huidige stand

Waarom huren bedrijven een SEO-bureau in? Wat zijn de redenen om geld te besteden aan SEO-activiteiten? Waar liggen de uitdagingen en de mogelijkheden voor verbetering voor een SEO-bureau?


Linkbird heeft veel onderzoek hierna gedaan. Ze hebben honderden marketing deelnemers ondervraagd en hun antwoorden geanalyseerd, waarmee ze de huidige stand van de SEO willen laten zien.
SEO staat voor Search Enigine Optimization, wat ook wel zoekmachine optimalisatie of zoekmachine marketing wordt genoemd. Het doel ervan is dat je je website zodanig indeelt dat bepaalde woorden op je site goed worden gevonden in de zoekmachines van Google, Live Search, Yahoo, etc. Wanneer de SEO goed wordt gebruikt, kan je website hoger in de zoekresultaten komen, waardoor er dus meer mensen op je website terecht komen. Voor veel websites/bedrijven is dit dus een heel belangrijk punt om mee bezig te zijn, want het kan het verschil maken tussen iets verkopen of niets verkopen.
In de onderstaande infographic kan je een overzicht zien van de belangrijkste bevindingen van de uitgebreide marktstudie van Linkbird. Je kan verder meer gedetailleerd inzicht krijgen in het uitgebreide rapport van dit onderzoek. Bekijk snel deze infographic!

 

Infographic SEO de huidige stand


Land van herkomst: Amerika
Infographic designer: Linkbird
Opdrachtgever: Linkbird
Bron: Blog Linkbird
Formaat: 1000×7748 px


Kleuren