Online shoppen mannen vs vrouwen in een infographic

Vrouwen kunnen winkelen tot ze een ons wegen en mannen hoeven geen nieuwe broek want ze hebben er al een. Een herkenbaar verschil in de manier waarop mannen en vrouwen shoppen. Maar online gelden andere regels, andere wetten, andere gebruiken. Zo zijn er meer vrouwen die online winkelen, maar de ‘big spenders’…dat zijn toch echt de mannen!


Dat concludeerde consumentenwebsite BesteProduct.nl nadat wij ons grondig hebben verdiept in het online winkelgedrag van mannen en vrouwen. We hebben wereldwijd tientallen onderzoeken, studies, enquêtes en grafieken bestudeerd en geanalyseerd. We kwamen tot opmerkelijke verschillen tussen het online shopgedrag tussen mannen en vrouwen. Bekijk de infographic of de feiten ook bij jou kloppen.
Infographic Online shoppen mannen vs vrouwen
Overigens kwamen we nog meer opvallende feiten tegen:

  • In Europa wordt 254 miljard euro per jaar uitgegeven in online winkels. Nederland doet lekker mee. In 2011 is 9 miljard online gespendeerd. Het meeste daarvan ging naar reizen met 3,7 miljard euro. Telecom was een goede tweede met een online opbrengst van 1,1 miljard euro en aan kleding werd ruim 640 miljoen euro stukgeslagen.
  • Aangezien er zoveel geld in omgaat, bestaat er ook een sterke ambitie om zelf een online winkel te beginnen. De verwachtingen van mannen en vrouwen lopen sterk uiteen. Gemiddeld denken mannen 10 uur per week met een webshop bezig te zijn, en daar een inkomen van 5000 euro uit te halen. Vrouwen zijn in dat geval misschien wat realistischer; zij verwachten met 20 uur werken 1000 euro binnen te slepen.
  • Er gaat ook aardig wat geld om in online…heuh…ontspanning. Denk aan gokken. En porno. 45% van de mannen bezoekt wel eens een XXX-site, bij de vrouwen is dat toch een goede 34%. Die zagen we niet aankomen. Een gokje wagen doen we allemaal even graag maar niet erg veel, zo blijkt. Goksites kunnen rekenen op een bereik van 7% van de mannen en vrouwen.

Gebruik infographic
Bovenstaande infographic is vrij te gebruiken, een linkje vinden we altijd fijn. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat ze achter in de comments, of stuur een mailtje naar redactie@besteproduct.nl.


 
Land van herkomst: Amerika
Infographic designer: Besteproduct
Opdrachtgever: onbekend
Bron: Besteproduct
Formaat: 1000×4171


Kleuren