De geschiedenis van Twitter Advertising
In 2010 lanceerde Twitter het advertentieplatform en bood Promoted Tweets aan. Nu, 5 jaar later, is de hoeveelheid opties voor adverteerders een stuk uitgebreider.
Deze infographic toont hoe het advertentieplatform van Twitter door de jaren heen tot stand gekomen is. Het begint allemaal bij Promoted Tweets en gaat onder andere via Promoted Trends, Leadgeneratie-cards en Twitter Offers door naar waar het vandaag de dag is. De omzet uit advertenties heeft voor Twitter gedurende deze jaren veel betekend. In het eerste jaar haalde Twitter hier enkele tientallen miljoen uit maar in 2014 was dit al meer dan 1 miljard euro. En daar blijft het niet bij, want marketingexperts hebben berekend dat Twitter in 2015 meer dan 2 miljard euro aan omzet uit hun advertentieplatform zal gaan halen.
Bekijk deze infographic om meer te weten te komen over de geschiedenis van Twitter Advertising.
Frank Heijdenrijk
Frank Heijdenrijk
Blog 4 leads
800×3176 px
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!