Een dag uit het leven van een SEO'er

Een dag uit het leven van een SEO’er

De tijd dat alle bedrijven afhankelijk waren van hun bereikbaarheid en de manier waarop de entree of winkelpui was ingedeeld ligt achter ons.

Nieuwe klanten zoeken eerst op internet en belanden zo bij een winkel of bedrijf die past bij waar ze naar op zoek zijn. En als bezoekers eenmaal op jouw website zijn beland, is dat geen enkele garantie dat ze niet binnen enkele seconden je ‘winkel verlaten.

Zoekmachine marketing

Voor veel mensen is Google.com het startpunt wanneer ze ergens naar op zoek zijn. Er zijn ook alternatieven – zoals Bing.com of DuckDuckGo – maar die vertegenwoordigen maar een heel klein deel van de markt. Daarom richten de meeste bedrijven zich op de zoekmachine van Google.

SEO – oftewel Search Engine Optimalization – is de kunde om bedrijven goed vindbaar te maken binnen zoekmachines.

Het merendeel van bedrijven is tegenwoordig afhankelijk van SEO. Zowel direct, als ook indirect. Veel bedrijven zijn gespecialiseerd in het verbeteren van zoekresultaten voor andere bedrijven.

Het algoritme

Wat het exacte recept voor Cola is voor Coca-Cola als bedrijf, is te vergelijken met wat de rankingformule betekent voor een bedrijf als Google. Deze formule bepaald welke factoren meewegen bij het zoeken en ook in welke mate. De formule wordt regelmatig aangescherpt, maar uiteindelijk draait het om goede inhoud die gebruiksvriendelijk te consumeren is.

Tekst: Brian / Opmaak: Omar

Een dag uit het leven van een SEO'er


Land van herkomst: Canada
Infographic designer: Buy Infographics
Opdrachtgever: Buy Infographics
Bron: Buy Infographics
Formaat: 1200 x 5484


Kleuren