de evolutie van influencers

Influencers. Bedrijven gebruiken al jaren beroemdheden om hun doelmarkt te beinvloeden. Maar hoe werkt dat?

Merk vertegenwoordigers

Het begon allemaal in 1760 Josiah Wedgwood gaf een koninglijke goedkeuring voor zijn potterij, en in 1800 kwam Lillie Langry op een kaart spel. En zo volgde er meer beroemdheden die op spullen kwamen of zeiden dat ze die spullen gebruikte. Er waren ook een aantal figuren gecreëerd om merken te helpen en klanten te laten denken dat het product van goeie kwaliteit was. Zoals de kerst man die kwam heel vaak voor in de reclames van Coca-Cola, Tony the tiger die kwam op de pakken van Frosted Flakes. Tegenwoordig gaat alles via populaire social media accounts, zoals die van Cristiano Ronaldo en Selena Gomez. Hun worden vaak gebruikt voor advertenties, bijvoorbeeld Cristiano Ronaldo word veel gebruikt voor voetbal spotjes enz. Wil je toch iets meer weten bekijk dan de infographic hieronder.

Land van herkomst: USA
Infographic designer: Nowsourcing
Opdrachtgever: NoGre.com
Bron: NoGre.com
Formaat: 1000×9673


Kleuren