Infographic periodiek overzicht SEO succes factoreb

Periodiek overzicht van SEO succes factoren

Je hebt misschien al het een en ander gelezen over SEO of zoekmachineoptimalisatie. Of misschien is dit zelfs je eerste artikel. Waar moet je precies mee beginnen als het om SEO gaat? In deze infographic leer je hoe een SEO werkt en zie je de periodiek overzicht van de SEO succes factoren.

Search Engine Optimization (SEO) is de kunst en wetenschap om pagina’s hoger te laten scoren in zoekmachines zoals Google. Omdat zoeken een van de belangrijkste manieren is waarop mensen online content ontdekken, kan een hogere positie in zoekmachines leiden tot een toename van het verkeer naar een website.

In Google en andere zoekmachines, de resultaten pagina vaak voorzien van betaalde advertenties aan de bovenkant van de pagina, gevolgd door de reguliere resultaten of wat search marketeers noemen de “organische zoekresultaten”. Verkeer dat via SEO komt wordt vaak aangeduid als “organisch zoekverkeer” om het te onderscheiden van verkeer dat via betaald zoeken komt. Betaald zoeken wordt vaak aangeduid als zoekmachine marketing (SEM) of pay-per-click (PPC).

Hoe SEO werkt

Zoekmachines zoals Google gebruiken een algoritme of regels om te bepalen welke pagina’s voor een bepaalde zoekopdracht moeten worden getoond. Deze algoritmes zijn uiterst complex geworden en houden rekening met honderden of zelfs duizenden verschillende rangschikkingsfactoren om de rangorde van hun SERP’s te bepalen. Er zijn echter drie kernmetrieken die zoekmachines evalueren om de kwaliteit van een site te bepalen en hoe deze moet worden gerangschikt:

Links – Links van andere websites spelen een belangrijke rol bij het bepalen van de ranking van een site in Google en andere zoekmachines. De reden hiervoor is dat een link kan worden gezien als een kwaliteitsstem van andere websites, aangezien het onwaarschijnlijk is dat website-eigenaren een link naar andere websites van slechte kwaliteit hebben.
Inhoud – Naast het bekijken van links analyseren zoekmachines ook de inhoud van een webpagina om te bepalen of deze relevant is voor een bepaalde zoekopdracht. Een groot deel van SEO is in het creëren van content die gericht is op de trefwoorden waar zoekmachine-gebruikers naar zoeken.
Paginastructuur – De derde kerncomponent van SEO is de paginastructuur. Omdat webpagina’s worden geschreven in HTML, kan de manier waarop de HTML-code is gestructureerd van invloed zijn op het vermogen van een zoekmachine om een pagina te evalueren.

Hieronder zie je de infographic van de periodiek overzicht van de SEO succes factoren:

Periodiek overzicht van de SEO succes factoren


Land van herkomst: Onbekend
Infographic designer: Onbekend
Opdrachtgever: Search Engine Land
Bron: Search Engine Land
Formaat: 1600 x 1035


Kleuren