Thumbnail terug op school

Weer terug op school: De trends

Voordat de lessen dit jaar weer van start gaan, gaan de ouders en de leerlingen serieus winkelen: meer dan de helft van alle schoolgerelateerde uitgaven wordt in de zomer en vroege herfst gedaan.

Wat de uitgaven per gezin betreft, is het goede nieuws voor de merken dat het budget van de back-to-school budgetten in 2019 is gestegen. Het slechte nieuws is dat er dit jaar minder kinderen naar school zullen gaan, dus de totale uitgaven in de VS zullen dalen. Kleding en elektronica zijn de grootste budgebusters. Als het gaat om wie beslist wat te kopen, zijn kinderen invloedrijk, vooral in bepaalde categorieën. Geld doet ertoe. Kortingen en goede prijzen zijn de grootste drijfveren van aankoopbeslissingen. 

Kinderen beïnvloeden niet alleen aankopen; ze hebben ook direct controle over een deel van de uitgaven aan school. Ook zeggen shoppers dat ze voornamelijk worden beïnvloed door: kortingen en concurrerende prijzen. Gemiddeld geven tieners 37 $ van hun eigen geld uit aan items die terug naar school gaan

Conclusie

Terug naar school winkelen in 2019 is in veel opzichten vergelijkbaar met voorgaande jaren. Kleding is nog steeds een grote zorg voor kinderen en de zomer blijft het hart van het seizoen. Maar het is ook anders: het gebruik van mobiele apparaten om te winkelen neemt toe en Amazon komt op veel verschillende gebieden in aantocht.

Infographic weer terug op school


Land van herkomst: VS
Infographic designer: Unknown
Opdrachtgever: MDG Advertising
Bron: mdgadvertising.com
Formaat: 1000 x 900

Kleuren