WK-Marketing analyse
Het FIFA Wereld Kampioenschap duurt 32 dagen en er wordt geschat dat dit door 3,6 biljoen mensen wordt bekeken. Een mooie kans voor bedrijven om veel reclame te maken via bijvoorbeeld online marketing. Binnen deze 32 dagen zullen er 64 wedstrijden zijn van 90 minuten of langer. Tussen de wedstrijden door is er ongeveer een kwartier aan reclame besteed.
Bronnen van uitgaven
Voor het WK wordt €5.700.000.000 gespendeerd aan sponsors en reclame. Hiervan is
- € 1.700.000.000 voor partners en sponsors
- € 4.000.000.000 voor reclame
Het sociale WK
Op twitter zijn de uitslagen net even wat anders dan in de wedstrijden. Op twitter wint Mexico het namelijk met 1.450.00 followers,terwijl Engeland met het meeste aantal tweets per dag wint. Over het WK zelf gaan er per dag 350.000 tweets te deur uit met als belangrijkste hashtag: #worldcup.
Bekijk de infographic voor meer cijfers en feiten.
Onbekend
offerpop
silvercreativegroup
1000×8495
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!