AI in de bedrijfswereld: hoe wordt het ingezet?

Volgens onderzoek van Gartner is het aantal bedrijven dat AI implementeert de afgelopen vier jaar met 270 procent toegenomen. Maar welke landen, sectoren en bedrijven zijn het meest actief in de implementatie ervan?

AI in verschillende sectoren

AI wordt in een breed scala van sectoren ingezet. Zo wordt AI gebruikt in de financiële sector voor fraudedetectie en klantenservice, in de gezondheidszorg voor diagnostische hulpmiddelen en in de retail voor personalisatie en voorraadbeheer. Dit laat zien hoe breed we AI kunnen gebruiken en hoe het bijdraagt aan verbeteringen in verschillende sectoren.

AI biedt veel voordelen voor bedrijven, zoals een verbetering van de efficiëntie, kostenbesparingen, en het verhogen van de klanttevredenheid. Bovendien kan AI helpen bij het krijgen van inzichten en het maken van data-gedreven beslissingen die anders moeilijk te maken zouden zijn.

Nadelen van AI in een bedrijf

Hoewel AI veel voordelen biedt, zijn er ook uitdagingen waar bedrijven mee te maken krijgen. Zo kan het moeilijk zijn om de juiste technologie te kiezen, kan het implementatieproces veel tijd kosten en kan het moeilijk zijn om de juiste mensen aan te trekken en te behouden die gespecialiseerd zijn in AI. Ook databescherming en privacy schending zijn belangrijk om in overweging te nemen.

“AI kan een belangrijke rol spelen in het verminderen van kosten, het verhogen van de efficiëntie en het verbeteren van de klanttevredenheid”

AI wordt door meer bedrijven in Europa gebruikt

 

Land van herkomst: USA
Infographic designer: Unknown
Opdrachtgever: Raconteur
Bron: Raconteur
Formaat: 2320 x 3700

 


Kleuren