Thumbnail Black friday bij providers

Black friday bij providers

Black Friday is een Amerikaanse feestdag die altijd wordt gevierd op de dag na Thanksgiving. Maar hoe gaan providers nou om met Black Friday?

Black Friday is een Amerikaanse feestdag die altijd wordt gevierd op de dag na Thanksgiving. De naam is ontstaan vanwege het feit dat het altijd heel erg druk was in de stad op de dag na Thanksgiving want iedereen was vrij. De dag na Thanksgiving was dus dé perfecte dag om koopjes te scoren en met scherpe deals voor de dag te komen. Nederland heeft deze traditie overgenomen en daardoor is het op de vierde vrijdag in november altijd gekkenhuis in de winkelstraten.

Providers

Het Amerikaanse fenomeen ‘Black Friday’ is aan een flinke opmars bezig in Nederland en deze trend zie je werkelijk overal terug. Dus ook in de aanbiedingen voor internetabonnementen. Vorig jaar konden nieuwe klanten in het Black Friday-weekend profiteren van korting bij KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Youfone en Ziggo. Dat waren zes providers meer dan het jaar daarvoor, toen alleen nog Ziggo speciale Black Friday-acties aanbood.

Uit onderzoek van vergelijkingswebsite voor de telecomsector PrijsVergelijken.nl blijkt dat internetproviders vorig jaar op Black Friday gemiddeld €47,76 korting aan nieuwe klanten boden: dat is negen procent meer korting op de jaarprijs dan normaal. Een resultaat dat toch haaks staat op de uitkomsten van verschillende onderzoeken uit 2018, waaruit bleek dat Black Friday-kortingen lang niet altijd zo exclusief zijn als wordt voorgespiegeld.

In onderstaande infographic staan de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.

Infographics Black friday bij providers


Land van herkomst: Nederland

Infographic designer: Unknown

Opdrachtgever: Prijsvergelijken.nl

Bron: Dutch Cowboys

Formaat: 630 x 2689


Kleur: